پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204073
مرغ چهارمحال و بختياري براي صادرات به پرواز درآمد
تاریخ انتشار : 1394/10/24 10:51:20
نمایش : 1536
در امر توسعه تجارت جهاني صادرات مواد غذايي يکي از سخت ترين نوع صادرات محسوب مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به دليل اين که صادرات محصولات غذايي به ويژه در حوزه پروئتيني بايد استانداردهاي جهاني فائو و استانداردي دو کشور مبدا و مقصد رعايت شود،بسيار مشکل و گاهي ناممکن مي شود.

صادرات مرغ و گوشت هاي قرمز از سخت ترين نوع صادرات در بازارهاي جهاني است و به اندازه اي در اين حوزه سخت گيري مي شود که گاهي صادر کنندگان ترجيح مي دهند،به جاي گوشت لاشه به صادرات دام زنده اقدام کنند ،که اين خود نيز با مشکلات قرنظيه اي و حتي جلوگيري از ورود زنده دام مي انجامد.

اما در دولت يازدهم،تلاش مسوولان و توليدکنندگان در چهارمحال و بختياري به ثمر نشست و مرغ توليدي اين استان براي صادرات به کشور عراق به پرواز در آمد و شايد اين آغاز يک حرکت مطلوب در راستاي صادرات کالاي پروتيئني از استان باشد.

مديرکل دامپزشکي چهارمحال و بختياري از صادرات 760 تن مرغ از ابتداي امسال تاکنون به کشور عراق خبر داد.

عبدالمحمد نجاتي ،روز پنجشنبه افزود: مرغ هاي صادر شده با نظارت هاي دامپزشکي استان توليد شده و پس از انجام آزمايشات لازم با هماهنگي اين اداره کل به عراق صادر شد.

به گفته وي، صادرات مرغ از چهارمحال و بختياري با پرورش اصولي مرغ و اخذ کد IR دامپزشکي به خارج از کشور انجام مي شود.

نجاتي افزود: کشتارگاههاي طيور بايد مجهز به خط 2 و نيز داراي رقم بند باشند تا بتوانند کد IR را دريافت کنند.

مديرکل دامپزشکي استان اظهار داشت:در خصوص صادرات فرآورده هاي خام دامي به ساير کشورها و مطابق با ضوابط بهداشتي ابلاغي از سوي سازمان دامپزشکي کشور، تمامي مراحل مربوطه به توليد و حمل فرآورده هاي خام دامي صادراتي در استان زير پوشش نظارت دامپزشکي استان است.

به گزارش ايرنا، 200 واحد مرغداري گوشتي با ظرفيت چهار ميليون و 105 هزار قطعه، پنج واحد مرغداري تخمگذار با ظرفيت 210 هزار قطعه، دو واحد مرغداري مادر گوشتي با ظرفيت 45 هزار قطعه، دو واحد پرورش شترمرغ با ظرفيت 3 هزار و 140 قطعه، يک واحد پرورش کبک با ظرفيت 5500 قطعه و يک واحد پرورش بوقلمون با ظرفيت 5000 قطعه در استان فعاليت مي کند.

منبع: ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html